Szanowni Państwo
Zachęcam do zapoznania się z kolejnym, krótkim raportem pani dr Marty Ziółkowskiej na temat zapotrzebowania na kompetencje w sektorze Handlu. W syntetyczny sposób opisuje on ewolucję sprzedaży omnichanel w warunkach drastycznych zmian rynkowych wywołanych pandemią, wygranych i przegranych tej zmiany. Opisuje czekające nas zmiany w modelu konsumpcji, spersonalizowanej oferty rozszerzonej o cyfrowe doświadczenia oraz możliwość jej współtworzenia. Podkreśla również, iż dla rozwoju sprzedaży detalicznej istotne są także potrzeby i budowanie pozytywnego doświadczenia klientów (customer experience) przez sklepy internetowe i partnerów wspierających ich obsługę logistyczną, jak również zapewnianie potrzeby bezpieczeństwa. Podsumowuje trendy wywołane i zintensyfikowane pandemią. Wskazuje działania niezbędne, jakie powinien podjąć handel w najbliższych dniach oraz ogólne umiejętności, jakie powinno rozwijać się w tym i innych sektorach.
Zapraszam do lektury.
Andrzej Wojciechowicz, Animator prac Sektorowej Rady ds. Kompetencji w Handlu.