W ramach prac prowadzonych przez Sektorową Radę do spraw Kompetencji w Handlu powołano Branżową Grupę Roboczą Kompetencji Przyszłości. Postawiono sobie za cel prognozowanie powstających i mających powstać w przyszłości kompetencji, zarówno w obszarze wiedzy i umiejętności, jak i postaw społecznych istotnych dla branży handlu. Powstanie takiej prognozy ma ułatwić jednostkom edukacji, zarówno formalnej jak i pozaformalnej, modelowanie programów edukacyjnych i szkoleniowych adekwatne dla potrzeb przyszłego ryku pracy w handlu. Prognoza powinna przynieść odpowiedzi na pytania:
Poszukując odpowiedzi na pierwsze pytanie – jakie mogą zaistnieć w handlu kompetencje w przyszłości – przyjęto założenie, że będą się one rozwijać w ślad za istniejącymi i powstającymi nowymi trendami na rynku handlowym. Po przeprowadzeniu szeregu wywiadów i zasięgnięciu opinii uznanych ekspertów rynkowych, wyłoniono czternaście wiodących trendów którym przyporządkowano oczekiwane w sektorze kompetencje. Zespół projektowy, wsparty grupą ekspercką, opisał poszczególne kompetencje w trzech obszarach: wiedzę jaką powinien posiadać pracownik przyszłości (wie),
W wyniku tych prac powstało poniższe zestawienie.
KONTAKT
ul. Trębacka 4, 00-74 Warszawa
t: +48 22 6309611 f: +48 22 6309725
.
Projekt POWR.02.12.00-00-SR15/18 jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) 2014-2020.
© 2019-2023 Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji Sp. z o. o. Wszelkie prawa zastrzeżone.